Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-11, 23:57   #1
Tonjenic
Juniormedlem

Tonjenic sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Tonjenic er på en erverdig vei

Mye lavkarbobrød!

Hei! Jeg tenkte jeg skulle høre litt med dere ang. brød.

Har en hel familie som går på lavkarbo, men jeg irriterer meg sånn over de fordi de tror de kan spise så mye brød de vil bare det er lavkarbobrød. Mens jeg sier at brød SANNSYNELIGVIS stagnerer vekten dems. Mens de da svarer med at "karbohydrater er karbohydrater og så lenge vi er under grensa så gjør det jo ikke noe" Også består dagen dems av BARE brød og knekkebrød. DA går du ikke på lavkarbo i mine øyne. Jeg vet at lavkarbo defineres som fra 0-150 karbs pr dag, Men de vil jo gjerne gå ned fort i vekt å da kan de ikke leve på dette? De må fokusere på kjøtt og grønnsaker for at kroppen skal forbrenne bra, men dette tror jeg er vanskelig for dem å skjønne. Frustrerende for meg å forklare dem dette her :P

Forøvrig synes jeg heller ikke det kan kalles lavkarbo om du lever på 150 karbs pr dag. Det er jo det jeg levde på før? Og det for meg var høykarbo. Jeg skjønner ikke at man kan kalle 150 karbs for LAVkarbo....

Jeg personlig synes man burde holde seg under 50, om man skal kalle det lavkarbo. Dessuten også for å få bra effekt. Selv er jeg under 20 og derfor lever jeg også ketogent som visstnok er det mest effektive?

Hva er deres tanker om dette her?

P.s (Brød som spiser er Lindberg's, Ingers lavkarbobrød, Adam's brød og funksjonell mat's brød. Knekkebrød er selvlaga med kun frø og kruskakli.)

Tonjenic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketogent Svar med sitat