Tråd: Hengemyr
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-11, 17:31   #13
teleslynga
Medlem

teleslynga sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Hengemyr

Opprinnelig lagt inn av Simba1, her.

Jeg ville ikke anbefale deg å bevisst gå tilbake til høykarbobonanza. Alle ulempene ved det er du nok allerede veldig klar over. Du vil bare ha en lengre vei å gå når du starter opp igjen

Jeg er selv en overspiser. La på meg svimlende 6 kg på en mnd
Eneste måten jeg klarer å hanskes med det, er å holde meg vekke fra høykarbo. Det er mange faktorer som kan spille inn.....insulin og blodsukkersvingninger, følelser (som gjerne blir forsterket ved blodsukkersvingninger), stimulering av lystsenteret i hjernen mm. Men alle disse faktorene er jo styrt av karbohydrater, så da er den logiske slutningen min at det er lurt å kutte det ut Når man har eliminert virkningen som insulin/blodsukker har på overspisingen, er det lettere (synes jeg), å jobbe med det som har med spisevaner å gjøre (som dette med å spise forran tv/pc hvor man ikke er bevisst at man spiser) og spising som er følelsebetinget ( er jeg faktisk sulten nå eller er jeg trøtt, kjeder meg, ensom osv). Og det er vel tross alt bedre å overspise litt på lavkarbo enn noe annet hvis det først skjer?

Hvis du har lett for å ryke på wienerbrød og lignende når du er på farten, så er det viktig og alltid ha noe lavkarbo i vesken/lommen som du kan putte i deg, og sørg for å ikke være sulten. Skal du avgårde på ett eller annet, så forsøk å spise på forhånd

Høykarbobonanza var et dekkende ord!
Ja, jeg er naturligvis også en overspiser, og jeg vet at det er mye mer under kontroll med stabilt blodsukker. Så jeg må komme meg dit igjen! Mystisk at det skal være så vanskelig.