Tråd: Hengemyr
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-11, 17:26   #11
Simba1
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Simba1 er ny på veien

Sv: Hengemyr

Jeg ville ikke anbefale deg å bevisst gå tilbake til høykarbobonanza. Alle ulempene ved det er du nok allerede veldig klar over. Du vil bare ha en lengre vei å gå når du starter opp igjen

Jeg er selv en overspiser. La på meg svimlende 6 kg på en mnd
Eneste måten jeg klarer å hanskes med det, er å holde meg vekke fra høykarbo. Det er mange faktorer som kan spille inn.....insulin og blodsukkersvingninger, følelser (som gjerne blir forsterket ved blodsukkersvingninger), stimulering av lystsenteret i hjernen mm. Men alle disse faktorene er jo styrt av karbohydrater, så da er den logiske slutningen min at det er lurt å kutte det ut Når man har eliminert virkningen som insulin/blodsukker har på overspisingen, er det lettere (synes jeg), å jobbe med det som har med spisevaner å gjøre (som dette med å spise forran tv/pc hvor man ikke er bevisst at man spiser) og spising som er følelsebetinget ( er jeg faktisk sulten nå eller er jeg trøtt, kjeder meg, ensom osv). Og det er vel tross alt bedre å overspise litt på lavkarbo enn noe annet hvis det først skjer?

Hvis du har lett for å ryke på wienerbrød og lignende når du er på farten, så er det viktig og alltid ha noe lavkarbo i vesken/lommen som du kan putte i deg, og sørg for å ikke være sulten. Skal du avgårde på ett eller annet, så forsøk å spise på forhånd

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat