|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Pruttis: Ok, da er jeg med (F x 3) tror jeg... Venter i spenning på "Friskisen", "Fedrelandsmannen" og "Flammen". Klønete at Fiskeren og Fyren er venner, eller?
Forstår godt hva du skriver om legene, i mitt tilfelle er det en og samme legen som har gått fra å være fokusert og tilstede, til nå å være en som ser på skjermen sin og knapt gir meg et blikk. Merkelig altså, har lyst til å si det til ham. Han er liksom flink da, - men...det oppleves som om han sitter helt i egne tanker. Noen ganger så er han så opptatt med pc'n at når jeg sier noe så sier han bare "vent litt"..uten at jeg blir klok på hva vi venter på. (Oppdaterer facebooken sin og legger kabal liksom?)
Spennende det du sier om rytmen... Har ikke tenkt så mye på det, - men i og med at jeg er frøken pms så kan det jo hende at det er andre ting som ..kommer og går også.
Jeg er egentlig som deg, kjenner meg godt igjen og vel så det i det du sier om hvordan jeg stiller spørsmål ved meg selv - på bakgrunn av andres kommentarer eller væremåte. Men jeg jobber med saken. Jobber bare sammen med menn og de har vi mye å lære av. Hvis "noen" gir de krass kritikk så er det liksom alltid "noen" det er noe galt med og ikke de selv. Ikke en gang har jeg hørt at en av mine mannlige kollegaer vurderer seg selv på bakgrunn av noe som helst egetlig. Så jeg forsøker å snakke til meg selv, skrelle vekk ting som er "mellom linjene" og ren analyse + å minne meg om at det er et alternativ å ta det som en mann (trekke på skuldrene og fnyse).
Jo da, det er lov å dele - men er det noe med at jeg ikke vet om det jeg tenker er reellt, at jeg ikke vil henge ut noen og at jeg er en smule engstelig for anonymiteten min. Men: takk for at du minnner om det! God du pruttipia!
Bente: Jepp; vi er mennesker og jenter. Det er vår last her i livet. Men: jeg ville ikke vært noe annet heller. Tenk på alt det posetive som henger med på den følsomme biten: Vi FÅR MED OSS ting som ikke er sagt, vi KAN lese mellom linjene, vi KAN lukte en stemning, vi EVNER å tilpasse oss, vi KAN ta hensyn, vi KAN se detaljer - og KAN sette sammen plagg som matcher.
Kos deg med mat og sønnen -

|