|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av bente1, her.
Godmorgen alle sammen!
Gjorde godt i går kveld å se at Nysgjerrig nok kom innom og i dag tidlig at Sanna kom innom. Godt å ha gode venner her inne igjen. -Samt det at dere kommer tilbake etter en pause gir meg håp for at den flotte tråden vår fortsatt skal få leve videre
Nysgjerrig Nok: Tusen takk for gode ord Det er falig det der med utskeielser, lett at det bir fler og fler av dem når en først begynner, ja. Jeg har rett og slett bestemt meg for at jeg ikke tar noen utskeielser foreløpig, selv om jeg er ferdig slanket nå. Prøver å legge opp dagen i forhold til at jeg fremdeles skal leve lavkarbo, og ganske strikt lavkarbo også, men øke på veldig gradvis og sakte med kh mens jeg fremdeles holder meg stabil. Merker jeg oppgang, kommer jeg tvert til å kutte ned igjen. Jeg vil ganske enkelt ha en hverdag uten sult og sug og med det deilige og avslappede forholdet jeg føler jeg får til mat når jeg spiser lavkarbo. Og vil absolutt ikke ødelegge den store jobben jeg har gjort. Hvis en skal få kontroll med utskjeielsene tror jeg en må ha det forholdet til dem at en hver eneste gang en står overfor en utskjeiese spør seg selv: Er det virkelig verdt det? Noen ganger er det jo verdt det, og da er det greit. Men det virker på meg som du egentlig ikke synes de utskeielsene du tar er verdt det. -Og da vil jeg anbefale deg den bevisstheten: Hver eneste gang du står overfor en pizzabit, sjokolade, brød eller hva det nå er du skjeier ut med, spør deg selv om den biten er verdt det. Sånn kan du kanskje få kontroll på utskjeielsene dine og kun ta de få du faktisk selv beslutter å ta Håper du finner ut av det vennen
Takk for varm mottakelse! Smiler her jeg sitter. Det var godt. Og ja: jeg tenker også at tråden skal leve, og minner meg selv om at da må jeg være med å bidra.
"Alle" har vel sagt at det er lurest å ikke unne seg den første utskeielsen, fordi det fort baller på seg. Nå er jeg en av de som har forstått det. (Hørte jeg velkommen etter?) Liksom litt mere erfaren blitt. Er jo så fort gjort - en liten bit av det og en liten bit av datt, også er det lørdag, eller gjester - eller noe nammis jeg ikke har spist på hundre år liksom... Og vips. Så er ketosen long gone, sukkersuget på topp og samvittigheten på bunn. Blir nesten som å tro at det er en god ide å festrøyke når man har sluttet å røyke - eller bare ta et glass om man er alkoholliker.. Og selv jeg ser hvor dumt det er liksom. Må huske at det er sånn med sukker også.
Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.
Herlige du, så godt å se deg her inne igjen! Spontaniteten er både last og glede, gjerne samtidig også. Vet ikke om det er en del av meg eller en del av sykdommen - men uansett, jeg har det knallbra om dagen nå. Det går greit på jobb. Trives med hun ene sekretæren, hun andre (som jeg jobber mest med) er jeg veldig usikker på hvor jeg har, og hun er skikkelig morgengretten - noe jeg ikke er uansett dagsform. Og da blir jeg nervøs og redd for å ha gjort noe feil. Foreløpig er jeg ikke lei, det er noe å gjøre hele tiden (lese aviser, facebook, blogg, MSN, mail, VG, dagbladet) Bare det ikke blir kjedelig. Har du det bra?
Ja, altså ærlig talt. Nå er det over og ut med denne svartens surmulinga mi. Jeg drømte om han i natt og våknet i 5-tiden av at jeg sa "herreguuuuud", så snudde jeg ræva til og sovna igjen. HAHA! Den tapte han glatt. Jeg vet han enda er i Bodø, og jeg rett og slett bryr meg ikke. Var en tung onsdag siden jeg fikk det sjokket, og det tok meg med storm og vulkaner. Det var jeg ikke forberedt på, han har jo ingenting her å gjøre hverken i sosial anliggende eller jobb. Idiot, reis tilbake og lengre. GRØSS! Gleder meg til å finne på noe gøy med Fiskeren (har jeg fortalt at de er gode venner, ja?) Vel, uansett, jeg prøver fokusere på at det ikke er hevnaksjon, for det fortjener ikke Fiskeren, men Fyren gjør det. Hvem betyr mest? Hm. Er det rart man går i terapi? HAHA! Glad jeg har min porsjon av selvironi, som kommer av min herlige innsikt. Hoho.
Jeg har hatt kontakt med Dollsine og fått min egen avslutning på hennes tid her inne. Jeg synes det er tungt og jeg tar det tungt også. Får tårer i øynene bare jeg skriver dette. Nå må dere andre bare snaske dere til å holde dere her, jeg finner dere nok one way or another. 
Burde vel jobbe litt nå, jobber for en annen avdelig de resterende 40%, men noen uker tar jeg meg fri for å puste litt. Det er avtalen jeg har med NAV og jeg burde vel lystre. Gleder meg enormt til frihelg i Tromsø, og nå førstkommende mandag har jeg også fri. Da er det klesvaskedag hos mamma + sosialisering med bestis som også har fri den dagen. Ja, og lege. Ønsker kutte på all medikasjon, hva synes dere?
Om jeg har det bra. Tja. Sånn passe. Sikkert greit nok. Litt issues i topplokket fra tid til annen, - men ting blir jo ikke værre enn jeg gjør det til - samtidig som jeg ikke alltid er bevisst på det så jeg klarer å lage en big baluba av noe som "the other" anser som en bagatell. Sikkert en helt normal greie i livets berg-og dalbane. Håper jeg.
Så er det på den annen side sånn at man (noen år etter) kan se seg tilbake og irritere seg over at man ikke tidligere forsto når man burde ha innsett. Gosj. Life altså. Snåle greier.
Morgengretten sier du - hm - da skulle du sett meg. Er ikke akkurat noen solstråle om morningen altså, - hehe - går relativt bra inntil noen ser på meg / lager lyd... Men: klok av skade så holder jeg meg litt unna folk til jeg er ca våken!
Kjapp avklaring: Er Fiskeren, Fyren og Flørten 3 forskjellige? OG kompiser? Tjobing - høres ut som om du har travle dager ja. Fiskeren vet jeg ikke om jeg har fått med meg.. Er det en potensiell eks - eller en potensiell far til dine avleggere? Knis - eller bare et festlig tidsfordriv kanskje?
Men du - kutte ut medisin bør du vel gjøre med legen...? Om han ikke er enig så er det lurt at han er informert i allefall. Jeg har i all efall erfaring med at de gangene jeg har friskmeldt meg selv (og kuttet ut tilskudd) så blir legen min veldig lite imponert. 
Hm - litt om alt og ingenting.
Ønsker dere en god dag - og helg.
Og ja: vi snakkes snart!! 
|