|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Nå er det forsåvidt ingenting i veien for å gjøre jobben selv om man er trekvart døv med tinnitus, så lenge formen ellers er grei Men klart, om jeg fortsatt har vondt og sliter med bihulene må jeg jo få forlenget sykemeldingen. Er det forresten noen som vet hvor lang tid det bruker å ta gjennomsnittlig å få time hos ØNH spesialist. Jeg innbiller meg at det kan ta måneder ..?
Du klarer ikke å levere 100% i en slik situasjon, og om du begynner å jobbe igjen for fort vil du sannsynligvis slite med infeksjoner i månedsvis. Arbeidsgiver vil jo heller ha noen som kan levere 100% om et par uker enn noen som bare klarer å yte 40-50% i flere mnd. 
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Carisma, du er ikke egoistisk og det tror jeg også du innerst inne vet. Det fins nok av martyrkvinner der ute som ikke har vært ute med venninene sine eller gjort noe som helst på egen hånd gjennom hele permisjonstiden p.g.a. en misforstått ide om at poden ikke klarer å roe seg uten pupp og at da blir det så synd på far. Det kan godt være at det tar litt lengre tid for gutten å roe seg uten puppen den første gangen. Så lenge han ikke er sulten, så er det vel bare positivt at han lærer seg alternative måter å søke trøst og trygghet i, som f.eks. å ligge på brystkassa til far. Og er han sulten kan han jo få flaske. Og far er det ikke synd på. Tvert imot syns han sikkert det er stas å endelig kunne være kilden for trøst og kos, uten pupp. I hvert fall syns min mann det, og det var da de virkelig begynte å knytte sterke bånd til hverandre.
Ja, deg går vel mest på at jeg tenker at jeg ville jo aldri latt være å reise på jobb fordi jeg hadde lyst til å gjøre noe annet enn dag, hvordan kan jeg da gjøre det nå? Dette er jo viktigere enn en jobb.