Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-11, 13:09   #6
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Spis mer karbo!

Jeg synes heller ikke dette er provoserende. Du er flink til å påpeke at dette er dine personlige erfaringer, og dermed ikke sikkert at det er slik for alle andre Du sier jo også at vi ikke er like alle sammen, at det som funker for deg ikke nødvendigvis er det optimale for andre. Det som er så viktig i slike diskusjoner er jo at vi alle aksepterer at det som virker for noen ikke alltid er svaret for andre.
Selv om du har økt kh mengden, spiser du fortsatt godt under det som er øvre grense for et lavkarbo kosthold, så dette tilhører absolutt til i dette forumet.
Hvis jeg ikke tar helt feil, sier Kenn at de booster på med ekstra kh rett før kamp, så det virker som du har samme erfaringer for fotballgutta, nemlig at ekstra kh virker positivt før (for noen) ekstra store anstrengelser.

Flink ha du vært, som har gått ned mange kilo og ser six-packen i speilet Du er nå der mange vil være på sikt. Nemlig i land vektmessig, med mange andre gode helsegevinster i tillegg. Når man kommer dit, er det naturlig å øke på kh mengden til et nivå som stabiliserer vekten, og som føles riktig i forhold til livssituasjon og aktivitetsnivå.
Og som du påpeker - dette nivået er forskjellig for alle