Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-11, 20:14   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nedsatt forbrenning?

Jeg vil si et klart NEI - fordi lavkarbokosthold fungerer på en annen måte enn lavkalori. Du vil gi kroppen den næringen den trenger - resten henter den fra kroppsfettet - gitt at du er reelt overvektig.

På lavkalori spiser man ofte så mye karbohydrater at man ikke får i gang fettforbrenningen, og kroppen tar både fra muskler og kroppsfett for å holde seg i gang - og i mange tilfeller skrur den ned forbrenningen for å spare bla indre organer fra og bli skadelidende.

Nå er det slik at du må nesten prøve deg fram også. Det er ikke sikkert engang at du MÅ under 2000 kalorier på et lavkarbokosthold for å få vektnedgang. Start med å lese nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min, og se litt på hva slags lavkarboretning du kan tenke deg. De første2-4 ukene bør man være strikt med kh-inntaket, men IKKE strikt med energiinntaket, dette for å avhjelpe start av fettforbrenning som kan ta 2-8 uker. Hjelper dette litt?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat