Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-11, 16:59   #16
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarbo

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja, skjønner hva du mener. Jeg bakte møllerens lavkarbo brød i dag. 12,9 kh pr 100. Jeg spiste 44 g, dvs to tynne skiver, og vips... 5,6 kh med en gang... Men har vært i ketose i 5 uker nå, så tipper jeg tåler litt mer kh nå enn 15 kh pr dag. Men jeg spiste knekkebrød i går, selvlaget av linfrø, solsikkekjerner og sesamfrø, og vips, opp på vekta i dag med 1,2 kg. Jeg er bare så lei av å lage sånn middagsmat hele tiden... Kjekt å bare ta ei skive eller et knekkebrød.

Du får teste ut om du tåler noe mer, trapp opp litt og litt. Men selv om du tåler f.eks. 20 gr., så er 5,6 gr. fortsatt over 25%! av dagstotalen din. Det er veldig mye. Hvis du vil ha noe å ha pålegget på - har du prøvd å steke osteskiver i mikro'n? Godt med ost oppå, eller kjøttpålegg (f.eks. spekeskinke). Jeg synes det blir veldig med brie og enten valnøtter eller stangselleri.