|
Sv: Kan ting bli veldig feil?
Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å skrive i denne tråden, men gjør et forsøk likevel.
Hele poenget med å spise lavkarbo, er å spille på lag med kroppen, både hormonelt og energimessig.
Hva spiser du ikke/lite: halvfabrikata, sukker, brødmat, pasta, ris, potet, dårlige oljer (mais, solsikke, soya), margarin
Hva spiser du: kjøtt, fisk, egg, nøtter, gode oljer (oliven, raps, kokos), grønnsaker (alle), frukt, meieriprodukter (fullfete), meierismør
Utifra dette kan du mikse og matche akkurat som du ønsker, utifra hvilken mat du liker og hva som passer for deg. Ingen her kan fortelle deg at du skal spise sånn og sånn til frokost, sånn og sånn til lunsj og sånn og sånn til middag.
Ønsker du at noen skal sette opp et eget opplegg for deg fra bunnen av, så er du på feil sted, da dette er noe man betaler for...
LCHF på 3 min er rett og slett en kort innføring, der det står hva du skal spise hele tiden, av og til og aldri. Enklere får du det ikke.
Du kan også lese artikkelen min her: http://fitnessbloggen.no/lavkarbo-prinsipper/
Hvis du setter av 10 minutter på å lese den, så burde du vite sånn noenlunde hva lavkarbo handler om, og i større grad være skikket til å følge disse prinsippene selv.
Til slutt må jeg bare si at dette er et forum, ikke en personlig helsetjeneste. Ingen her inne får individuelt tilpassede kosthold lagt i fanget, men det ligger massevis av menyforslag og oppskrifter her. Om du ønsker personlige råd tilpasset deg, så må du finne deg i å betale for det. Da oppsøker du en ernæringsfysiolog eller kostveileder som har dette som jobb.
Eksempelet ditt med advokater og norges lover er jo helt latterlig. Alle står fritt til å lese i norges lover om de vil, akkurat som dette forumet. Du finner den informasjonen du vil, men du må lese det selv. Om du ønsker personlig veiledning og individuelt tilpasset opplæring, så må du oppsøke profesjonell hjelp. Gjelder det norges lover så oppsøker du en advokat, og gjelder det kosthold så oppsøker du en ernæringsfysiolog. I begge tilfeller vil det koste penger, men kreve mindre egeninnsats.
Sånn, da har du alt det du trenger for å sette i gang. Om du har spørsmål utifra dette så er det bare å spørre på forumet, så får du hjelp. Om du ønsker menyforslag, så finner du det her på forumet. Om du ønsker justeringer på ditt eget kosthold, så skriv opp en typisk dagsmeny for deg, så kommer folk med innspill til hva som kan endres.
|