|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg visste ikke (eller husket ikke, hadde bedre oversikt over alt dette for noen år siden) at selen og sink er antagonister, og jeg har tatt sink sammen med C-vitaminer i evigheter, fordi begge hjelper på kronisk sår hals ...
Jeg for min del har til nå tatt selen om morgenen (men tar det ikke hver dag, siden jeg også tar fire supersterke multitabletter fra Great Earth med både selen, magnesium og en haug andre ting i) sammen med D-vitamin, multi'ene og omega 3, og magnesium og sink om kvelden sammen med kalium og 1000 mg C-vitamin (det er 1000 mg C i tilskuddet jeg tar om morgenen også). Ellers tar jeg en sinktablett når halsen "sier fra", jeg tenker at det er en god indikator på behovet. Det eneste er at jeg er litt usikker på hva det gjør med kobbernivået mitt ... Jeg får jo i meg kobber via multitilskuddet, men i forhold til sink er det ikke så mye.
Og jeg orker nok ikke huske på ting tre ganger om dagen, to er ille nok ... Men kanskje jeg må revurdere sinken på kvelden, da.
Jeg må innrømme at det går litt rundt for meg når jeg skal tenke så detaljert på ting, og jeg husker at jeg spurte legen på Balderklinikken for mange år siden nettopp om det med multivitaminer og antagonister (fordi det bekymret meg og jeg tenkte veldig mye på å gjøre alt riktig), og han sa at jeg ikke trengte å tenke på det. Jeg tror at for noen av oss blir det ekstra stress å tenke så mye ... Når det er sagt er det veldig beundringsverdig å ha å god oversikt som du har, smgj 
|