Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-11, 06:00   #1
Nakkekotelett
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Nakkekotelett ikke populær nei

Kan ting bli veldig feil?

Jeg kaster meg inn her og må få noen synspunkter på endel ting.
Har ikke lest for mye i noen innlegg, så om det blir noe som er spurt om før, så få jeg bare beklage.

Jeg er helt vanlig person, over 50, høy og kanskje 10-15 kilo mere en det som er anbefalt. Blodtrykk i øvre faresone. Kolestrol i øvre faresone.
Trimmer ikke og har stillesittende arbeid.

Tenkte og prøve om man kunne spise seg ned dem 10-15 kiloene. Jeg er ikke akkurat av den typen som er strukturet nok til å begynne på seriøse dietter og slike ting, så ting må passe meg og min livstil liksom. Tanken var da (uten noe annet hysteri med dietter):

(1) Slutt med vanlig brødmat
(2) Spis kjøtt og protein rik mat (koteletter)
(3) Erstatt poteter med en omelett av egg & bacon

Har byttet ut vanlig brød til Lavkarbo brød.
I en periode så har jeg stekt nakkekoteletter 2 ganger om dagen og en omelett med egg og litt bacon. En stund så var jeg veldig bevist på det med kalorier, og prøvde og holde meg rundt 1700-1800 pr/dag. Alt forbruk med sukker, som en teskje eller sukkerbiter til kaffen ble erstatte av slikt
slankesukker.

Men så kommer man til poenget. Jeg føler ikke dette gir noe effekt. Føler heller ikke at dette er noe bra for kroppen. Spesielt er jeg usikker på om det er sunt og klinke til med 2 egg og bacon til hvert kotelett måltid.

Jeg forstår heller ikke at "ekstra fett holdig mat" MÅ vere et must for å slanke seg lavkarbo prinsippet. Dette er jo det siste hysteriske som er inn i tiden. Kan man ikke bare rett og slett bare konse på kjøtt & proteiner, spise lavkarbo brød og...... that's it ?

Kan slik ensformig mat isteden vere helsefarligt ?

Nakkekotelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat