|
Sv: Blokkerende TRAS og anti-TPO
Er nok lurt å ta det rolig når du har slitt så mye med levaxin, ja. Mange som sliter med å komme nok opp på Erfa (gjalt ikke meg).
Jeg har gått på 2g + 25µg pyntedose levaxin siden i våres, men nå ser det ut som at jeg bør ned litt (eller slutte å tygge tablettene en stund). Ikke subjektivt høy, men blodprøven sier høyt på t3... og jeg ser ingen grunn til å presse meg mer opp enn jeg har behov for for å føle meg vel heller. For mye og for lite skaper problemer begge deler. Jeg er jo ikke i tilvenningsfasen lenger da "overdosesymptomer" kan oppstå selv på for små doser. Jajan... nok syt om meg.
Får du hjertebank av dosen kan det lønne seg å bare ta den med mat noen dager. Om du så blir symptomfri kan du begynne å ta den uten. Du kan så ytterligere øke effekten gjennom å tygge tabletten på tom mage. Bare som et tips til finjusteringsmåter, altså.