|
Sv: Min første røykfrie dag ...
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Det der hadde jeg glemt... da jeg sluttet sist, pakket jeg ved hver ukeslutt 200 kr på sparebøssa (siden røyken var BILLIGERE den gang, og jeg røyket bare ca 4 pakker i uka). Det blir mye penger av 800 kr sparing pr måned også altså! 9600 etter 10 uker! Hm, lurer på om jeg skal bare begynne og pakke 200 kr på en låst sparebøsse uansett jeg 
Mener du 9600 etter 12 måneder kanskje, ikke 10 uker? Hvis ikke vil jeg påstå du røyka vanvittig mye. Men jeg synes det var en god idé å stikke litt penger i grisen uansett. Det monner jo etterhvert. 
Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.
Det er kjempelurt å spare røykepengene på egen konto, men for min del funket det ikke slik da jeg sluttet for 5 år siden (altså forrige gang). Det er nemlig slik at man ofte prioriterer røyken. Dvs. at hvis man er blakk, så kjøper man røyk på bensinkort, eller andre kort, eller i stedenfor mat... hehe, høres fælt ut, men det er fakta. Det blir ikke riktig det samme å hente 120 kr på kredittkortet for å legge i sparebøssa 
Den kjenner jeg godt igjen! Det har skjedd mer enn én gang at jeg har brukt de siste pengene jeg har på røyk framfor mat. Utrolig smart! Men på den annen side, da har jeg "finni på" billige retter, sånn sett har det kommet noe godt ut av det, hehe. Men i det store og hele er det ikke så stas å låne penger for å spare, nei. 
|