|
Sv: Dere som har vært 120+, hvordan reagerer folk ..?
Jeg veide ikke 120 så ille lenge, men.. Var oppom der og.
Jeg har brukt så laaaaaang tid ned til der jeg er nå. Har jo snart holdt på i to år og gått ned 17 kilo. Så her har sikkert ikke overgangen vært stor nok til at noen engang har lagt merke til at jeg har gått ned. Kommer vel til å bruke like lang tid på de neste, så.
Husker jeg så et eller annet TV-program ang dette en gang. Familie og venner som trakk seg unna den plutselig slanke personen skyldte på at personen hadde forandret seg så mye.. Så da var det naturlig at forholdene endret seg også. Og det er kanskje noe med det?
Ikke på den måten at nødvendigvis personligheten til den som har gått ned trenger endre seg, men at det blir en forventning om at det kommer til å endre seg. Det er jo ingen selvfølge å få bedre hverken det ene eller det andre bare fordi at man går ned, men folk som ikke har vært overvektige skjønner kanskje ikke helt dette. De går kanskje automatisk ut i fra at det er ille å være tjukk og helt supert å da bli slank..
Tror det ofte er denne endringen/forventningen om endringen som gjør at folk ikke helt klarer forholde seg til den nye situasjonen og derfor sier mye teit, trekker seg unna osv. Folk er jo livredde for alle forandringer og hva for noe betydning det kommer til å ha for dem..