|
Sv: i need help
Fordelen med lavkarbo er at du ikke trenger å sulte deg for å gå ned i vekt. Så lenge du spiser de rette matvarene, kan du spise nesten ubegrenset og kiloenen ruller av. Men når du har blitt kvitt søtsuget og blodsukkeret har stabilisert seg så blir du ikke like sulten, og heller ikke like ofte. Om du er svært overvektig ville jeg overveid Skaldemans metode. Hvis ikke kan f.eks Hexeberg være helt OK. Ikke tenk så mye på mosjon, interressen for det kommer naturlig etter hvert som du blir lettere.
Jeg har lest meg opp på Skaldeman og Hexeberg, men har lagt meg på Hexebergs opplegg da dette har vist seg å fungere fint for meg. Ligger på 50-70 gram karbohydrater til dagen, og har tatt av godt og vel 10 kg på 3,5 mnd ca. Jeg synes det er et passe tempo, og man går for fort ned får man bare masse løse hudfolder da huden ikke rekker å trekke seg sammen fort nok. Så jeg trives helt utmerket med 0,5 til 1 kg ned i uken. Jeg er nesten halvveis til målet nå, og regner med at siste halvdel vil ta lengre tid. Men jeg har brukt mange år på å samle på meg disse ekstrakiloene, så da virker det fornuftig å bruke et år eller to å bli kvitt dem igjen...
|