Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-11, 22:30   #36
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så glad, for jeg kan spise så mye pesto jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hvis du veier en stor moden tomat, så (later vi som) den veier 100 gram. Deretter legger du den i sola og lar den soltørke helt inn. Så veier du den igjen, og da veier den (fx) bare 10 gram. Dette skjer fordi når den tørker, så forsvinner all fuktigheten ut.
Det betyr at du må legge 10 stk soltørkede tomater på vekta for å få de samme 100 grammene som tomaten din veide i utgangspunktet.
Da blir det 10 ganger så mange gram kh i de 10 tomatene som du hadde i den ene du veide i utgangspunktet.

Mulig jeg ikke greier å formulere det jeg har i hodet på riktig måte, men ble det tydeligere nå ?

Takk for tilbakemelding. Men leste du mitt innlegg nr 25?