Tråd: I need help
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-11, 17:41   #5
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: i need help

Du, nå skal du lese deg godt opp på lavkarbo, gjerne om flere filosofier. Velg en retning du tror du klarer å følge.
Prøv å finne ut hva som kan være motivasjonen din. Kanskje det at du kan gå ut og kose deg med venner og føle deg vel?

Jeg har mange kilo å gå ned, med BMI på rundt omkring 50. Jeg har spist ketogent lenge, siden mars 09, dessverre har jeg gått opp mange kilo i vår sommer da jeg falt av lasset av div. årsaker, men jeg VET at min eneste sjanse for å gå ned er å spise mat som ikke gjør alt jeg spiser til fett. Jeg kan spise under 2000 kalorier i døgnet på en kost med brød og pasta og gå opp 2-3kg i måneden, mens mitt teoretiske kaloribehov er 2600kcl, når jeg er helt innaktiv. Det sier seg selv at jeg ikke tåler korn og karber av annet slag enn fra sunne grønnsaker.

Les nybegynnertråden til Arnakristin som Carisma linker til, den er grunnpensum for alle nye.

Om du legger om kosten, så kan du som meg som elsker mat og som på brød og pastakosthold var sulten HELE tiden, plutselig se at man i blandt kan bli så lite sulten at man ser på klokka og tenker, jøss, 6 timer siden jeg åt sist, kanskje jeg skal tenke på å lage mat igjen? Dette er noe de aller, aller fleste opplever.

Det er en befrielse å spise ketogent, jeg slipper å gå gjennom butikken uten å få lyst på hver eneste sjokolade de har i hylla mens jeg tenker ut hva godt jeg kan lage til dessert etter den gode middagen med pasta, pesto og kjøttboller..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat