|
Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi
Opprinnelig lagt inn av ajn
Er vant til å regne karbohydrater, må begynne å regne på proteiner og fett også, nå da...
Til å begynne med er det lurt å fokusere litt på mengdene med de ulike næringsmidlene...men etter hvert blir dette automatisert, når man lærer seg proposjonen mellom de ulike næringsmidlene i kostholdet...
Mange har tidligere hatt et problem når det gjelder fettinntaket, så dette fokuset er for å sikre at man tilfører kroppen den energikilden den skal benytte i tiden fremover, nemlig fett! Det tar ikke lang tid før man har innarbeidet denne vanen som man også gjorde det for karbene i kostholdet!
Husk at også Torkil viser til at mange på Ketolysekuren har prøvd å kutte ned på fettet som et forsøk på å ta en snarvei i det å gå ned i vekt...utren at det hadde den ønskede effekt...snarere tvert imot...
Opprinnelig lagt inn av Torkil
...Faktisk har en del vanskeligheter med ketolysekuren når de forsøker å redusere fettinnholdet i dietten, i håp om raskere vekttap.Altså ikke unngå fete oster og fete fisk og kjøtt med fett. (bacon)...
Ellers så har jeg sett på måltidene du la ut, og gitt den noen tilbakemeldinger på sammensetningen i loggen din.
Synes du er flink jeg...
Bare gi meg beskjed om det er mere du lurer på, eller vil ha en tilbakemelding om...
|