Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-11, 17:01   #15
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Korn - er det egentlig en matvare?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg testet mel ved å lage pannebrød på en og en kornsort og spise dette 3 ganger daglig i tre dager for hver kornsort... :

• 2-3dl ønsket mel
  • 1 ts. bakepulver for to dl mel
  • Litt salt/andre krydder man vet man tåler
  • 1 egg (om man tåler, er ikke nødvendig)
  • vann til passe "bolle-"deigkonsistens
Klappes til runde kaker og stekes på begge sider (prikk med gaffel) i tørr panne på middels varme.

Serveres lunkne med masse smør og godt pålegg.

Et annet alternativ for å teste mel er rett og slett å lage vassgraut på ønsket melsort. Spis med kanel, smørøye og sukrin.

Dette er ganske trygge måter å teste ut mel på siden oppskriftene inneholder veldig lite annet som det er vanlig å reagere på (med unntak av det egget man kan hoppe over).

Åh, du er en utømmelig kilde av gode råd S.
Disse skal jeg bruke.......
Vi fikk alltid lage pannebrød når mor stekte brød da vi var barn...gode minner...bare at vi stekte dem direkte på platen....ser oss for meg ennå der vi stod og strevde med å skrape platen etter oss. Så spiste vi brødene varme med smør og brunost...

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat