Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-11, 23:06   #4
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Korn - er det egentlig en matvare?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Og korn og "korn" er ikke det sammen. Det er langt fra emmer og einkorn til dagens hvete. Hvem vet hvordan endringen påvirker oss? Jeg er iallfall ekstremt skeptisk til at ekstra gluten i form av glutenmel tilsettes brød rutinemessig...

Du har så rett, så rett,,,smgj...lurer på om det er noen som produserer disse gamle kornsortene ennå... ?

Ja jeg tåler i allefall ikke hvetemel,,,har som prosjekt å lære meg å sove på rygg (pga forestående brystop. og for å forbygge soverynker ) I den forbindelse tenkte jeg at siden litt karbohydrater hjelper meg til å sovne på magen vil sikkert mer karbohydrater hjelpe meg til å sovne selv om jeg ligger på rygg. Hive innpå 100 gram vanlig rugbrød med det vanlige innholdet av hvetemel osv. med brelett og syltetøy + et glass helmelk før sengetid så jeg skulle slukne godt......hem, teorien var bra, men så er det det med virkningen i virkeligheten da....Jeg gikk opp 4 kilo på 5 dager og ble dårlig i magen. Har ennå ikke lært meg å sove på rygg...I kveld tar jeg bare 60g lettsyltetøy med fløte samt et middels eple....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat