Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-11, 21:13   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere råde meg litt om trening?

Kjøp deg et par staver og bruk når du går. Du vil få utrolig god effekt på øvre rygg/armer, og det blir "lettere" og gå oppoverbakke når armene er med. Vær bare obs på at du kan bli veldig sliten i armene de første dagene Finn deg god "gå-musikk" som passer til det tempoet du er komfortabel med, og kjør på, musikk hjelper på å holde tempoet oppe.

Gange er genialt, du kan starte på scratch med minimal fare for skader, og du vil se ekstremt raskt hvor fort formen går seg til.
Da jeg startet og gå en halvtime hver dag for noen år siden, var det kjempetungt de første 3-4 dagene, etterhvert så gikk løypa såpass mye raskere at jeg måtte legge inn en ekstra loop på slutten for å holde meg til 30 minutter

Gode sko, og helst en løype i litt ulendt terreng, evt i en skog er best i starten, jeg får ryggsmerter om jeg går lenge på asfalt uavhengig av skoene...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat