Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-11, 10:38   #7
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fett pr måltid

Opprinnelig lagt inn av tullemus, her.

Hei

Jeg lurer på hvor mye fett jeg bør ha pr måltid eks frokost, lunch, mellommltid, middag og kveld.

Jeg synes ikke det er lett og regne ut , så dere med erfaring hvor mye fett bør det være ved siden av eller i.

-Salate med kylling og grønnsaker. Hvor mye fett i form av eks rømme bør jeg ha ved siden av.

-Omelett. Holder det med osten jeg har over, eller oljen jeg steker den i,

-Avokado? skal jeg ha en hel avokado eller bare en bit som mellommåltid?

Middager?
Frokost?

Osv, håper noen har noen gode forklaringer, Takk

Kan gjerne gi deg eksempler på hvordan JEG hadde brukt "menyen" din.

Til salaten hadde jeg enten laget meg rømmedressing og hatt på så mye jeg hadde hatt lyst til, eller tømt over en god olje, hatt i fetaost eller annen fet ost.

Omeletten her i huset stekes i meierismør og fylles med rikelig ost. Både tubeoster, fetaost og vanlig gulost. Etter hva jeg har og hva jeg har lyst på.

Avokado, det kommer helt an på hvor sulten jeg er. Graver ut alt kjøttet med skje, blander det gjerne med majo/rømme, tilsetter litt sitron, dill og proteiner som reker eller krepsehaler. Så spiser jeg til jeg er mett

Noe av det herlige med lavkarbo er at man skal kunne spise seg mett og være behagelig mett en stund. Blir du fort sulten igjen kan det være du får i deg for lite fett.

Noen spiser 1 måltid, andre spiser 5. Man spiser ikke etter klokka, men når kroppen trenger påfyll

Er dog greit å kunne kjenne igjen sultsignalene, for mange av oss kan de være litt skrudde

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat