|
Sv: Superas oppussingsprosjekt
Weee, steinbenkeplatefolkene kommer allerede på fredag og tar nøyaktig oppmåling! Jeg sendte inn bestilling på fredag ettermiddag og de ringte i dag og lurte på om det passet å komme på fredag ca kl 10. Passer fint for meg. 
I dag var jeg nordover. Her betyr det å reise til Stavanger/Sandnes-området. Vi kom litt vel sent av gårde fordi jeg jobbet i huset, og så stakk jeg og lillesøster etter at hun var ferdig på jobb og etter at vi hadde laget oss mat... I tillegg måtte vi stoppe for trafikklys på E-39 hele fire ganger på grunn av veiarbeid. Vi var ikke fremme før 18:45...
Jeg var innom Megaflis og lette etter teglstein og limtegl (teglstein som de har kappet til 2 cm tykkelse), men de hadde ikke.
Så skulle vi på Modena, men fant ut at det stengte kl 19:00, så det rakk vi ikke.
Så stakk jeg innom garderobemannen og fant ut at det var veldig rimelige målbestilte skyvedørsgarderober der! Så det blir målbestilt skyvedørsgarderobe i gangen min. Jeg venter med å bestille til jeg har flislagt, men det blir ca 230 cm i bredden og 233 cm i høyden. For skyvedører med aluminiumsramme og helspeildører koster det 15 kr per cm. Så 230 cm koster bare 3450 kr + innmat. Jeg vil ha ganske enkel innmat og går nok for den enkleste pakken til 1999 kr:

Så stakk vi innom IKEA og tasset rundt der i tre timer før vi var siste mann ut 22:15... Jeg kjøpte bare småting, men jeg fikk planlagt litt mer. Jeg hadde bare min lille bil inn og jeg har ikke plass til møbler i den. Hvis det hadde vært fint vær så jeg kunne tatt ned taket, så hadde det gått fint.
Jeg fikk en god idé inne på IKEA. Jeg tror i alle fall at det er en god idé. Jeg har et lite innhukk på 1,2 m med skråtak hvor jeg tenkte å ha PC-pult. Men det er jo så fordømt lite der når jeg tenker meg om... Og så skrått... Innhukket jeg snakker om er til høyre på dette bildet:

PC-skjermen kan jo ikke stå helt bak på pulten en gang. Så da blir det denne skrivepulten:

Uttrekksdelen på skrivepulten kan settes på høyre eller venstre side, så jeg setter på venstre side, og så står utrekksdelen i innhukket mens den faste delen står langs veggen til høyre og ca bort til vinduet. Jeg tror det blir suksess. Jeg tror jeg må borre et hull til kontakter på skrivepulten, men det går fint. Og så tenkte jeg å kjøpe noen små skuffesystem som går under.
To av disse går under uttrekksdelen: