Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-11, 20:40   #25
kitekatt
Medlem

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 50
kitekatt er på en erverdig vei

Sv: Dårlig form etter jeg startet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du velger jo selv hvordan du vil gjøre dette. Jeg anbefaler at du venter et par uker først for å se om formen generelt blir bedre med så lite kh som du ligger på nå. Blir den ikke det, bør du øke på med grønnsaker, nøtter og bær feks, som er de kildene med litt mer kh, men ikke såååå mye igjen.

Om det da fungerer bra, bør du avvente og se om du får vektnedgang og om du er noenlunde komfortabel med kostholdet. Er du ikke det, øk på med litt mer kh pr uke til du når et nivå du kan leve med.

Atkins bla anbefaler en økning på 5 kh pr uke i dagsinntak, til du finner et nivå som passer deg (eller som han sier, til du merker at vekta stabiliserer seg eller begynner og øke).

Du har nå ihvertfall noe å glede deg til når du skal finne det kostholdet du skal holde vekta på og leve med i lang tid framover

Ja det har jeg Og det er jo det som er målet, finne noe jeg, vekta og kroppen er fornøyd med...men det ser da litt lysere ut, da, så får jeg smøre meg med tålmodighet inntill videre. Opp som en løve (jeg stod på gulvet og klappet i hendene og gliste og lo her), og ned som en skinnfell, når jeg skjønner at det er aaaaaaaalt for tidlig. Inn med teskje, ja..hehe

Først: Fortsette som nå i et par uker og se om formen kommer seg. Takk for gode råd og som sagt - foring med teskje. Håper formen kommer seg OG at jeg kan øke inntaket litt. Jeg kunne fint levd tilfreds i matveien med en 70 kh om dagen, ja! Nå finner jeg så mange greie (ikke gode!, men greie..) erstatninger for poteter, ris og brød Det tar jeg med meg videre (og på sikt, når jeg har nådd målet, kanskje unner meg bittelitt en gang i blandt)

kitekatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ Ketose Svar med sitat