|
Sv: Dårlig form etter jeg startet på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av kitekatt, her.
mens 1 dl kokte linser hadde bare 12,5...trenger ikke mer enn 1 dl ferdige linser. Her er det kanskje en mulighet! Linser kan fungere fint som erstatning til ris!
Og 1 dl hummus hadde 15.2 kh! Dette er jo nydelige muligheter (der man også kan ha på god olivenolje) er det noe slikt du mener? Hvis jeg kan ligge oppunder 70 kh om dagen og allikevel ikke legge på meg av alt fettet, fortsatt gå ned i vekt og kanskje ha litt mer energi er det jo strålende nyheter!
Burde jeg vente et par mnd. med å slenge på dette et par ganger i uka og?
Du velger jo selv hvordan du vil gjøre dette. Jeg anbefaler at du venter et par uker først for å se om formen generelt blir bedre med så lite kh som du ligger på nå. Blir den ikke det, bør du øke på med grønnsaker, nøtter og bær feks, som er de kildene med litt mer kh, men ikke såååå mye igjen.
Om det da fungerer bra, bør du avvente og se om du får vektnedgang og om du er noenlunde komfortabel med kostholdet. Er du ikke det, øk på med litt mer kh pr uke til du når et nivå du kan leve med.
Atkins bla anbefaler en økning på 5 kh pr uke i dagsinntak, til du finner et nivå som passer deg (eller som han sier, til du merker at vekta stabiliserer seg eller begynner og øke).
Du har nå ihvertfall noe å glede deg til når du skal finne det kostholdet du skal holde vekta på og leve med i lang tid framover 
|