Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-11, 19:47   #14
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig form etter jeg startet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av kitekatt, her.

Hvis jeg skal ligge høyere på kh....hva bør jeg spise mer av da? Forstår at brød, pasta, poteter har høy GI...så hva anbefales av feks grønnsaker og annen mat istedenfor?

Start med en titt innom matvaretabellen.no Lån deg en Fedon bok på biblioteket, eller handle billig i butikken. Grønnsaker er helt klart den beste måten og øke kh inntaket på. Bønner og linser en annen. Fedon tillater også fullkornspasta og -ris, men så langt trenger du ikke gå i første omgang. Forskjellige typer nøtter er gode, både fett- og proteinkilder, noen med litt mer kh enn andre.
Mer bær og noe frukt med lite kh kan være en ide. Feks har en klementin ca 4 g kh pr stk, piel de sapo melon har omtrent like mye kh som jordbær pr 100 gram.

De fleste som spiser lavkarbo har brukt mye tid i butikken på å lese på baksiden av matvarer, OG slå opp i matvaretabellen for å se om ting de har lyst til å spise har lite kh eller ikke. Du finner den også på forsiden av dette forumet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat