Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-11, 13:34   #11119
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

De sier at eddik er bra på å få bort kalkflekkene.

Har prøvd - hjalp ikke... (dette gjaldt doen da...). Skuret med skuresvamp og jif jeg, det tok mesteparten.

Når det gjelder dusjkabinett har jeg lang erfaring (etter mange år som stuepike...). De må vaskes ordentlig etter hver dags bruk. Da holder det med vanlig baderomsspray og en ordentlig svamp, men hele kabinettet må "svampes" . Deretter skyll, og bruk en håndduk for å tørke av, evt en god nal, som er min favoritt.

Har du glass eller plastikk? Min erfaring er at glass er lettere og få ordentlig rent. Jeg orker ikke vaske den svære greia hver dag, og har en runde en gang i måneden uten at jeg synes DET er spesielt vellykket heller, men det blir ihvertfall rent. Da går det i en såpe spesiallaget for stor-renholdindustrien som er ekspert på kalkflekker (som jeg har stående fra lenge siden). Bland i bøtte og ha på mengder med svamp. La stå i en del minutter før man kjører på med skuresvamp og mer vaskemiddel. Sikker på det finnes noe bedre mot kalkflekker på butikken enn den baderomssprayen også?

Beklager at jeg ikke har bedre råd, hadde håpet jeg skulle finne på noe smart selv etter så mange års erfaring - men nope

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/