Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-11, 13:25   #3994
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Vienna, her.

Kunne godt tenke meg litt mexikansk mat! Kan jeg be om oppskrift?

Taco lager du lett lavkarbo ved å lage ditt eget tacokrydder og enten skippe skjell eller lage dine egne.

Det tacokrydderet du kjøper er fullt av sukker... Sukker står som regel som første eller andre ingrediens! Og krydderet er utrolig enkelt å lage selv. Det eneste krydderet du trenger å kjøpe er sannsynligvis spisskummen. Resten er helt vanlige krydder de aller aller fleste har i krydderskapet.Søk på tacokrydder i forumet, så finner du mange oppskrifter. Du kan også lage din egen versjon med for eksempel karri eller koriander.

Tacoskjell har jeg laget ved å ta skivet skinkeost og legge oppå en hvelvet kopp i mikroen (med bakepapir ganske stramt rundt koppen). Jeg husker ikke hvor lenge. Jeg tror 90 sek var akkurat passe for to stk i min mikro. La skjellet ligge i 30 sek før du tar det av koppen. Ei høykarbovenninne synes at de skinkeostskjellene var bedre enn de maisskjellene man kjøper.

Resten av tacoen er for det meste plankekjøring. Skipp mais og bruk fullfet rømme (eller creme fraiche) i stedet for lettrømme som de fleste bruker og velg en tacosaus uten tilsatt sukker.

Jeg skipper som regel tacoskjell og blander bare alt i en skål. Altså tacosalat. Mmm!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC