|
Sv: Sug på ettermiddag/kveld
Tror faktisk at det var støtstoffet, jeg
Etter at jeg har sluttet å spise mat fra sds som har søtstoff langt oppe på listen så har søtsuget kommet seg veldig. Oppdaget at det var søtstoff i det mest utrolige
Her er eksempel på en dagsmeny for meg:
Frokost: Frokostkrem med bær og nøtter (sds) - 2g karbo, 6g protein, 6 g fett. 1-2 dl soyamelk, søtet (4 karb/dl) eller usøtet (<1 karb/dl)
Eller f.eks rundstykke fra sds - 2,5g kh, 12g fett, 9g kh
Lunsj: Enten et eller annet fra sds eller f.eks salat med kylling og feta/mozarella el.l, eller serranoskinke (er de to jeg liker best i øyeblikket) Bruker olje og nøtter
eller rundstykke fra sds med pålegg (ost/skinke/fårepølse)
Middag: Ferdigrett fra SDS f.eks - der er det veldig mye forskjellig å velge i. Felles er at de har høyest fettinnhold, og bare noen få kh. Eller jeg spiser det samme som lunsj over (men da har jeg spist noe annet til lunsj den dagen) eller egentlig hva som helst som har bra fett- og proteininnhold og lite eller ingen karbo. Svinekjøtt, oksekjøtt, kylling.
Ikke alltid jeg er like flink med grønnsakene når jeg lager mat selv men det blir gjerne en ferdig salatpakke og noen tomater
Eeelsker å bruke karbonadeig og tacosalat er en favoritt.
Spiser noen nøtter utenom (f.eks valnøtter) og bruker gjerne pinjekjerner i salat. Tar 1ss tran hver dag
I tillegg spiser jeg ihvertfall en shake fra sds eller en proteinshake jeg lager selv.
Spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett
Noen dager er det flere måltider enn andre
Tror jeg har fått med det meste nå :-)
Vekten går nedover og jeg har utslag på ketostix'en. Drikker ihvertfall 2 l vann for dagen.
BTW, de rettene du nevner, Imse, er desserter og småretter. Har brukt småretter et par ganger til lunsj og de metter skikkelig godt - men f.eks kylling i karri er faktisk full av søtstoff! I middagsrettene er kaloriinnholdet stort sett fra 400 og oppover. Og for meg som er bare 61 kg så må jeg passe litt på kaloriene for å gå ned de siste kg i vekt :-)
Mht sult vs sug så kjenner jeg meg godt igjen i den. For meg er sug når jeg ikke er sulten i magen men får en sånn "psykisk" lyst på noe.. en sånn ubestemmelig sultfølelse. Drikker da først vann for å se om det er det kroppen vil ha. Er jo stort sett ikke det ;-) Ved sug har jeg ikke lyst på middag eller skikkelig mat, har lyst til å gå å småspise og kikke litt
Sult er når det begynner å rumle i magen og jeg kjenner jeg har lyst på mat.
Prøver å være bevisst på å skille mellom de to.
|