|
Sv: Vondt å trene med lavkarbo - Stavanger Aftenblad
Opprinnelig lagt inn av Okie, her.
Kanskje det er bare fordi jeg ikke føler jeg mangler noe. Ikke striks eller sånt. Men hvem som helst kan vel spise seg til mangel i noe uansett retning, om en vil diskutere litt vrangt
For med tanke på hva jeg kan innføre når jeg føler meg ferdig med ketolyse, er vel: linser bønner og annet lav GI, noe frukt og flere grønnsaker. Annet jeg ikke kommer på? Og de tingene savner jeg ikke...
Noe av det BenteR sier mellom linjene er vel at ketolyse kan gi deg ønsket vektnedgang på kort tid, men man må passe på å få i seg de næringsstoffer og vitaminer/mineraler kroppen din trenger. Ikke nødvendigvis hva du føler du savner i kostholdet....
Ut fra hva jeg har lest om basic ketolyse, så er det en meget ekstremt, men følger man ketolysekuren så er det jo åpning der for at man går fra det ekstreme til mer "liberal" ketolyse etterhvert. Hvor liberal man blir avhenger jo om hvor mye som skal til for å vedlikeholde vekten.
For meg pr nå basert på lesestoff, er ketolyse en ren slankekur i et begrenset tidsrom, lavkarbo (fra 10gr til 200gr karb pr dag) er mer en varig livsstil/kostholdsendring.
|