|
Sv: Vondt å trene med lavkarbo - Stavanger Aftenblad
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Du sier nei, du går ikke på lavkarbo, selv om du åpenbart gjør det.
Lavkarbo pr definisjon er alt under 150 karber pr dag.
Det som gjør lavkarbo nesten til et skjellsord, er nettopp det at pressen og masse mennesker har fått det for seg at lavkarbo bare er de stentøffe ekstremkurene som f.eks ketose.
Jeg mener det er viktig og nyansere bildet og også vise oss som lever et mye mer liberalt lavkarbo-liv. Vi er jo alle en del av det som kalles lavkarbo, og jeg skjemmes iallefall ikke over å si at jeg lever lavkarbo.
Grunnen til at jeg ikke bruker ordet lavkarbo, er jo fordi at jeg tilstreber å ligge under 200gr karbs pr dag, men rett som det er så er enkelte middager, frokoster og kveldsmåltider langt fra lavkarb, men mer karbobomber...hehe. men jeg får jo ikke noia av dette så lenge snittet pr dag over en måneds tid ligger på et sted mellom 100-200 gr karbs. pr dag 
Men, ok da det er vel en meget liberal form for lavkarbo, men hvem har sagt at man ikke kan spise hverken ris, pasta eller poteter på lavkarbo?
Det blir for meg mer av akademisk verdi....men som du sier så er jeg vel rent akademisk definert innenfor kategorien lavkarbo, det er riktig (forutsatt du da tar regnskapet over en hel måned og ikke pr dag eller uke...)
|