Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-11, 14:45   #18
ToreH
Gjest

Sv: Vondt å trene med lavkarbo - Stavanger Aftenblad

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg spiser også samme mat som før, jeg har bare fjernet alt med sukker, korn, ris og poteter i........
Siden jeg i tillegg til diabetes 1 også klarte å bli insulinresistent (selv om jeg sliter med og få BMI over 18), så passer det meg perfekt og ligge under femti karber pr dag, hvert måltid består av fem til ti karber og jeg har alltid godt med fett i maten siden det fører til at karbohydratene ikke fører til for store topper i blodsukkeret mitt. Mine karber kommer hovedsaklig fra grønnsaker + litt bær + fete meieriprodukter og nøtter.

De andre i familien lever også lavkarbo, de ligger nok noe nærmere deg i karbemengde, men alt under 150 er lavkarbo, så de lever utvilsomt et godt liv med sunn og ren mat, og de er alle godt innenfor lavkarbo-grensen.

Vi er nok enige, men jeg liker ikke bruke ordet lavkarbo, det er så populistisk og befengt med ytterligheter. Denne bølgen vil gå over og et balansert bevisst kosthold slik vi begge spiser høres mer fornuftig ut som begrep.

Når folk spør meg om jeg er på lavkarbo så sier jeg, nei. Jeg spiser akkurat som før bare mye mer bevisst. Men som mange gjør så er jeg ikke redd for fett i maten og har aldri spist lettprodukter. Så på akkurat det punktet har jeg ikke endret matvaner.

Men, gikk ytterligere ned 1,2 kg ila sist uke på blandingskost mellom det som defineres som lavkarbo og høykarbo. Regner med at jeg ila kommende uke vil gå opp igjen ca 1 kg. Jeg driver nå og hopper opp og ned, men det går bra. Jeg har nå BMI på 24,3 mener jeg huske og har funnet min trivselsvekt mellom 70-71 kg.
For 2,5 mnd siden veide jeg nærmere 80 kg og det var litt ubehagelig ift at alle de gamle klærne mine passet dårligere og dårligere, samt at kondisjonen ikke akkurat var særlig mye å skryte av.

Nå løper jeg 3000m på 11:30 og målet mitt er 10:59 til sommeren neste år

Svar med sitat