|
Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen
Hei. Nå har jeg vært på vekta, og noterer meg at jeg har gått ned 6 kg på 3 1/2 uke. Er veldig fornøyd Merker det kjempegodt på klærne allerede, så jeg har begynt å plukke frem litt tøy fra skapet som har vært for trangt. Har ei kjempetøff bukse, som er et endel for trang enda, den er et slags delmål for meg. Litt om ukene som har gått: Jeg har fremdeles ikke merket noe sug etter mat og godteri. Har spist begrenset mengde med ifa, men MÅ ha en tyggis eller to for dag på jobb, slik at at jeg ikke dreper noen rundt meg med ketoseånden Ellers har jeg laget Nannahs fantastiske knekkebrød som jeg spiser med smør og hvitost på jobb. Har også laget Lena Beatrice sine deilige tekaker, som smaker som kneippbrød. Kjempegodt med noe som smaker brød uten mye karber. Skal akkurat til å bake litt flere ...... Kan forresten anbefale bloggen hennes: Lenabeatrice.net Mye god lesning og fantstiske oppskrifter med bilder der!!!
Jeg har begynt å komme inn i hvordan jeg skal spise, uten for mye tenking, og det er en befrielse. Det var en stund i starten at jeg nesten ikke turde spise noe uten å lese på pakken og regne gjennom i hodet, men med knekkebrød og tekaker er det ganske greit å bare slenge på litt pålegg. Det har også gått endel i egg og omelett. Litt utfordringer rundt middagen, da jeg ikke har sagt noe til barna om at jeg ikke spiser karber, men de har ikke merket noe særlig til det, bortsett fra at de lurer på hvorfor vi plutselig har brokkoli som tilbehør så ofte Jeg passer på å lage slik mat som alle liker og kan spise, så dropper jeg bare karbene litt i smug.
Ellers er jeg mye innom sidene her, for å lese og lære. Mye flinke folk herinne. Jeg har egentlig 11 kg igjen til målet mitt, som er 82 kg, og håper at jeg kommer lengst mulig ned før jul.
Nå gleder jeg meg til i kveld, da skal det stekes svineribbe i heimen, og det skal bli kanongodt!!
Ønsker alle andre herinne en god karbefri helg og uke
Sist redigert av silia : 05-11-11 kl 20:46.
|