Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-11, 23:41   #63
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ok. Takk for tipset! Så sjelden jeg steker mat med noe særlig fett i panna, at jeg har aldri kommet så langt som å sjekke selv hva slags egenskaper oljene i Hjertegod egentlig har. Måtte jo være for godt til å være sant, at et produkt faktisk er det det gir seg ut for å være

Det jeg husker fra skolen, eller hvor det var jeg lærte det her, er at mettet fett er mest stabilt ved høy temperatur, enumettet fett er ok ved lav temperatur, og flerumettet fett harskner så raskt at det ikke burde så i romtemperatur engang. Er det et greit sammendrag? Blir litt mindre å holde styr på i hodet, hvis man har en sånn huskeregel å holde seg til.

Ja, men hva er det som inneholder mettet fett, enumettet fett og flerumettet fett? Jeg husker jeg slet med dette allerede i heimkunnskapen!