Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-11, 13:05   #6
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Styrkeøvelser som er "best" ved slanking

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ikke alle som kan trene med vekter og som da heller bør trene Zumba. Viktigste er å være i aktivitet, men enig med trådstarter. Basic vekttrening med basisøvelser "former" kroppen på en svært effektiv måte samt man vil nødvendigvis gå ned i vekt i form av at forholdet mellom andelen av fett/flesk/valker blir mer kroppsnært ift høyden. Det er vel en pen måte å si det på

Samme gjelder egentlig kardiotrening. Det aller mest effektive er løping og langrennsliknende øvelser, men alle kan ikke løpe og må heller trene svømming/sykling/spinning etc av ulike årsaker. Viktigste er å finne noe som gjør at blodpumpen et par ganger i uken holdes over 80% av makspuls.

Når det gjelder fettforbrenning så er det vel å gjøre kardioliknende trening med et såpass lavt intensitetsnivå at man holder på i mer enn 45-60 minutter sammenhengende. Men for de som er i ketose allerede, så begynner man nesten ved tid "0".

Hovedbudskapet er: Tren, for guds skyld, tren og ikke vær så opptatt av vekten de første ukene. Vekten vil gå ned med rett kosthold og rett trening for din type.

*Applaus* . Bare lurer på: Hvem kan ikke trene med vekter, egentlig? Jeg forstår at om du er lam, så er det vanskelig, men da er det jo vanskelig med zumba også? Personlig mener jeg at kan du danse zumba, så kan du iallefal løfte vekter. Noe annet er det med lysten da. Ikke alle har lyst, og da skal de jammen få slippe også. Trening SKAL og MÅ være noe morsomt, mener jeg.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat