Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-11, 20:43   #28
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Opprinnelig lagt inn av hanneg, her.

De har noen sukekrfrie siruper på Alt Om Bar i Oslo.... jeg har iallefall kjøpt vanilje der...

Aiaiai...der har jeg vært for 10 år siden ca, er det fortsatt i Bygdøy Alle? Takk for tipset!

Så forresten at den nettbutikken hadde Walden farms syrup, caramel, også den bare med sukralose, så ingen fare for blodsukkerstigning der heller, for min del i alle fall. Fantastisk!

Til deg som lurte på karamellpudding, det var meget enkelt.

Sett ovnen på 130 grader med en form med vann til vannbad.

Kok opp ca 2 dl fløte og ha oppi litt vanilje, et par ss sirup og kanskje 1 ss sukrin, eller 2? Det blir ganske søtt.

Mens du koker opp dette, hiver du 2 små egg i en liten bakebolle og kjører de med stavmikser til det ikke er eggehviteklumper overhodet. Hell så kokende fløte i en stråle ned i eggene, mens stavmikseren går. Røren er fortsatt ganske søt, den vil føles mye mindre søt kald.

Smell røren over i en liten form (prøv å fjerne mest mulig luftbobler først), og sett i vannbad 1-2 timer til den er stiv og ikke "skvalper" om du dytter på formen. Inn i kjøleskap.

Bruker du store egg er det kanskje bedre med 2,5 dl fløte. Går selvsagt an å mangedoble porsjonen

Selve tillagingen tar bare 5 minutter! Jeg helte litt flytende sirup over til saus. Brukte en liten dråpe sukkerkulør for fin farge i puddingen, men det er jo ikke nødvendig.

Bruker du ikke stavmikser, må du være veldig nøye på å vispe eggene først, og sil puddingen gjennom en sil til formen.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat