Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-11, 19:03   #11
surfeline
Medlem

Medlem siden: Oct 2011
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned så det synes ...

Opprinnelig lagt inn av modart81, her.

Får dere høre det fra familie, venner og mennesker rundt dere?

Det er liksom et tema (helt uten at jeg legger opp til det) veldig ofte jeg møter noen jeg ikke har sett siden jeg var stor. Men også mennesker jeg har sett regemessig de to siste årene bemerker det. Det er på en måte mest menneskene rundt meg og i mindre grad speilbildet som bekrefter at jeg har gått ned. Jeg har fått en rekke tilbakemeldinger fra hold jeg aldri hadde forestilt meg:

♥ En dame jeg knapt snakker med: - Ikke for å være frekk, men du har gått ned en del vel?

♥ Naboen: -Du har gått ned mye! Trener du mye Du har blitt så stram og fin i kroppen!

♥ Broren til mannen min: -Du var jo mye større før!

♥ Svigerfar: Jeg tror du har gått ned mye!

♥ Venner og folk på jobb: Du har gått ned mye! ol.

♥ Familie (til og med fjernere slekt): -Ser at du har minka altså! ol.

Det er faktisk veldig gøy, stas og smigrende. Føler at jeg får igjen for strevet og selvtilliten øker. Men på en annen side forundrer det meg litt.

Jeg synes på en måte det er litt skremmmende og trist hvor mye vekt og utseendet har å si for selvfølelsen. Det burde ikke være sånn, men det virker som det er sånn. For meg føles det rart og litt godt, men samtidig skremmende! Tenk om jeg går opp igjen. Får jeg høre det da?

Søsteren min har gitt sterkest uttrykk for forandringene: "Du har blitt en helt annen person!" -Den er litt drøy da, jeg er jo meg selv, men jeg skjønner jo på en måte litt hva hun mener. Selvtilliten har steget, og det føles bra (den var nærmste ikke-eksisterende for 2 år siden).

Hva har dere fått høre? Og fra hvilke hold?

Den beste jeg har fått er: hmmmm - du er veldig fin på håret nå! Det er mange "som ikke skjønner helt hva som har skjedd med meg" Personlig synes jeg det er litt strevsomt. Jeg ønsker egentlig ikke den oppmerksomheten - men for de som synes det er hyggelig - så er det hyggelig Gratulerer med bra resultat!

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat