Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-11, 21:02   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Holde vekta og bygge muskler - hva skal jeg spise?

Jeg har ikke villet bekymret meg så mye om mindre muskelmasse etterhvert som du går ned i vekt, dette gjelder i hovedsak lavkalori-kosthold, der du reelt "sulter" kroppen ned i vekt ved og spise en del mindre enn forbruk. Selv om samme prinsippet nok også gjelder for lavkarbo, opplever mange at de slett ikke får mindre muskelmasse når de går ned i vekt. Dette fordi kroppen får den næringen den trenger, samtidig som den bruker fettmassen som energi.
På lavkalori klarer ikke kroppen og få i gang fettforbrenningen på samme måte (siden man inntar en del karbohydrater som vanskeliggjør tilgjengeligheten av fett fra fettcellene), og dermed har ikke kroppen noe annet valg enn å tære på muskelmassen

Skal musklene vises bedre må nødvendigvis fettprosenten reduseres

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat