Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-11, 20:28   #31
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Nei, men når folk trekker så gale slutninger som du ofte har gjort i det siste, så påpeker jeg det. Det er en stor grunn til at lavkarbo får et dårlig rykte, og det er at feilinformasjon og myter oppstår og spres. Dette skjer ofte pga misforståelser, og da er det bedre at noen påpeker disse slik at det ikke sprer seg videre og etablerer seg som en "sannhet".

Eksempler på dette kan være at man går ned i vekt på kalorioverskudd (hvis vekten går nedover, er kroppen i kaloriunderskudd) eller at fettlagring er umulig uten insulin (vi har andre hormoner som også kan lagre fett).

Når folk ser at en del lavkarbo-entusiaster predikerer ting som dette, så har jeg full forståelse for at lavkarbo får et dårlig rykte og religionspreg over seg.

Det er på ingen måte personlig mot noen som helst, jeg forholder meg til det som skrives.

Har du ikke noe imot meg vil jeg be deg om å "lay off my back", om det ikke er for mye å be....

Og det om den salaten kan du lese om i mitt innlegg her over...

Det er faktisk ikke du som har fasiten på alle svar her i verden...venn deg til det....

Om du mener den ene gangen da jeg forsvarte det synet at fettsyrene vi skal ha er de fettsyrene vi ganske enkelt ikke kommer unna å spise på vårt kosthold så er det faktisk slik at jeg er langt på i å ha rett ....Men det er en annen diskusjon....Kommer ikke til å kommentere det mer i denne tråden...Ta det opp i en PM, eller lag deg en "Mobbe Bestemamma" tråd........

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat