Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-11, 19:49   #66
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg tror det er viktigst og skille mellom å bruke vekta som kontroll underveis og være helt panisk med tanke på å ikke veie seg ofte, OG om man reagerer med at dagen er ødelagt om man har gått opp noen gram... Det handler etter min mening om å ha et SUNT forhold til vekta, og innse at den er et verktøy for å oppnå et mål, ikke den tingen som bestemmer hvordan man skal føle seg den dagen avhengig av resultatet For mange betyr dette at å sette den HELT vekk en periode, for andre bare å tenke gjennom hvilket forhold de har til vekta si - dvs ikke tilegne den større påvirkingskraft i livet enn nødvendig

Enig!

Jeg forstår ikke hvordan noen kan si at de har gått OPP 100 gram eller NED 100 gram fra den ene dagen til den andre... Vel, vekta sier det, men kroppen har jo ørten meter tarm med god plass til mat og kropp kan samle vann! Så for dem som varierer lite vil jeg si at ukentlig eller helst månedlig veiing er best. Jeg kan, grunnet vannansamling, variere på 3-4 kilo pr dag og da føler jeg behov for å følge med fordi masse vann gjør at armer og bein paralyseres.