Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-11, 16:43   #17
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Jeg har ikke alltid brukt kokosolje, men de månedene jeg har følt for å være litt strikt mot meg selv, etter platåperioder da vekten har stagnert eller gått litt opp. Det kan ha vært tilfeldig, eller andre medvirkende årsaker, men det har "løsnet" for meg om jeg har vært flink med kokosfettinntaket. Jeg har også brukt fete typer kokosmelk i kaffen.

Det er nok slik at jeg er flinkere med hva jeg putter i meg i enkelte perioder, enn andre, hehe.

Jeg er avhengig av morgenkaffe, så jeg bare hadde den oppi der og svelget ned. Ikke så veldig godt men ikke plagsomt vondt heller.

Tusen takk for komplimentet! Jeg er 1.73 høy og veier 62-63 kg, tipper jeg gikk ned 20 kg siden juni ifjor og til mars i år. Turde ikke veie meg i starten!

Har holdt meg noenlunde stabil etter dette, spist normal mat med langsomme karbohydrater og er ikke redd for fett lenger. Så når jeg tenker meg bedre om, så har jeg vel bare tatt kokosolje i 1,5 år. Huden min ble forresten såå fin i sommer da jeg tok olje hver dag og i tillegg smurte meg med det etter dusjing, etter å ha vært i solen. Kjører litt ketolyse nå etter en del (planlagte) kilo opp, etter å ha spist ekstremt usunt i USA i september. Bildet er derfra, tipper jeg veide 66 kg eller noe slikt.

KTC er et merke ja. http://www.foodchain-magazine.com/ar...80&issueid=149

De har det på de asiatiske butikkene rundt om ved Torggata i Oslo sentrum, og også på en liten asiabutikk rett ved bussterminalen her i Sandvika.

Alle typer kokosolje merket "pure" eller "unrefined" skal være forskriftsmessig laget på samme måte som brun cocosa, om du snubler over et annet merke en dag.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat