Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-11, 12:31   #65
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Jeg har heldigvis ikke tid til å veie meg hver dag, for om jeg skal veies så gjør jeg det om morgenen, før mat, etter dobesøk, uten klær - og er det minst et barn på badet samtidig med meg, noe det er stor sannsynlighet for at det er, så veier jeg meg ihvertfall ikke. De trenger ikke lære å bli vektfiksert av meg ihvertfall. Vekta er forresten i et skap allerede så det er ikke bare å tråkke oppå heller. Jeg veier meg vel 1-2 ganger i uka kanskje. +/- Skal tenke på om jeg vil kaste den ut, jeg vet at jeg har klart meg utmerket uten vekt i flere år før jeg kjøpte ny før andre svangerskap (har tre barn) under påskudd at jeg ville følge med på vekta når jeg var gravid... dumt! Men nå er jeg i en fase hvor jeg håper å være kvitt de siste kiloene som kom på siste graviditet og det er deilig å se det minker også vektmessig... Som sagt - skal seriøst vurdere å gjemme vekta i garasjeboden - om en stund..

Jeg tror det er viktigst og skille mellom å bruke vekta som kontroll underveis og være helt panisk med tanke på å ikke veie seg ofte, OG om man reagerer med at dagen er ødelagt om man har gått opp noen gram... Det handler etter min mening om å ha et SUNT forhold til vekta, og innse at den er et verktøy for å oppnå et mål, ikke den tingen som bestemmer hvordan man skal føle seg den dagen avhengig av resultatet For mange betyr dette at å sette den HELT vekk en periode, for andre bare å tenke gjennom hvilket forhold de har til vekta si - dvs ikke tilegne den større påvirkingskraft i livet enn nødvendig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat