|
Sv: Kast ut badevekta-kampanje!
Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.
Jeg har heldigvis ikke tid til å veie meg hver dag, for om jeg skal veies så gjør jeg det om morgenen, før mat, etter dobesøk, uten klær - og er det minst et barn på badet samtidig med meg, noe det er stor sannsynlighet for at det er, så veier jeg meg ihvertfall ikke. De trenger ikke lære å bli vektfiksert av meg ihvertfall. Vekta er forresten i et skap allerede så det er ikke bare å tråkke oppå heller. Jeg veier meg vel 1-2 ganger i uka kanskje. +/- Skal tenke på om jeg vil kaste den ut, jeg vet at jeg har klart meg utmerket uten vekt i flere år før jeg kjøpte ny før andre svangerskap (har tre barn) under påskudd at jeg ville følge med på vekta når jeg var gravid... dumt! Men nå er jeg i en fase hvor jeg håper å være kvitt de siste kiloene som kom på siste graviditet og det er deilig å se det minker også vektmessig... Som sagt - skal seriøst vurdere å gjemme vekta i garasjeboden - om en stund.. 
Jeg tror det er viktigst og skille mellom å bruke vekta som kontroll underveis og være helt panisk med tanke på å ikke veie seg ofte, OG om man reagerer med at dagen er ødelagt om man har gått opp noen gram... Det handler etter min mening om å ha et SUNT forhold til vekta, og innse at den er et verktøy for å oppnå et mål, ikke den tingen som bestemmer hvordan man skal føle seg den dagen avhengig av resultatet For mange betyr dette at å sette den HELT vekk en periode, for andre bare å tenke gjennom hvilket forhold de har til vekta si - dvs ikke tilegne den større påvirkingskraft i livet enn nødvendig 
|