Tråd: Vanninntak
Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-05, 08:59   #17
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vanninntak

Opprinnelig lagt inn av Lise

Men dt jeg stiller meg litt spørsmål om,- er om dette gjelder for dem som har ubalanser, og at de som spiser etter Akins og ikke er "syk" trenger noe annet?

Ja, jeg regner med at en lege som har behandlet 70000 pasienter i løpet av en 30 års periode ettterhvert har samlet litt erfaringer om hva folk på hans diett trenger.... Atkins kosthold (også andre typer lavkarbo kosthold) er i seg selv sterkt vanndrivende og man mister en del vann man normalt ville ha i kroppen på grunn av dette. Samtidig så er det helt klart at en mister en del salter og mineraler igjennom all "tissingen" og det er jo nettopp derfor Atkins anbefaler tilskudd av bl.a. kalium og kalsium.

Men nå er ikke Atkins den eneste som anbefaler denne mengden vann. Det gjør alle ketogene dietter. Nettopp pga. ketose, kostsammensetning etc.
Det er ikke noe jeg personlig har funnet på da....