|
Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?
Sunkost her i Sandvika hadde et godt brød med noen karber per skive, grovt regnet. Lettvint, men det var for dyrt for meg. Karins og Nannahs brød er superpopulære her inne, ikke uten grunn! Det er litt styr mtp ingredienser første gang. De tåler frysing veldig godt da, så jeg ville satt av litt tid en kveld til å lage mange brød.
Min metode har vært å droppe diett.no og stix, men jeg ser på øyemål hvor mye jeg bruker, og hodet er en database av næringstabeller her :P
Diett.no er nok mest pålitelig.
Forøvrig slo stixene til igjen i kveld med feilmåling. Første stix'en var litt rosa i hjørnet, neste var lilla :S Samme merke som sist og da var det mer konsekvent. Jeg bestemte meg for å begynne på ketolyse noen dager siden, etter en laaang og fetende ferietur, og da ønsker jeg å vite litt om hva som skjer i kroppen min. Kanskje jeg skal gå og klage på stixene? Ble litt sjokkert over hva Imse sa.
Tilbake til brød igjen; Fedonbrød er ikke så galt siden du regner på karbene, men jeg vil tror du kan kose deg mye mer på de to brødene jeg nevnte, i alle fall om du ikke har angst for brød med korn/frø. Lettere å holde deg i ketose. Nå ser jeg mange ikke sier man MÅ være i ketose, og det må man heller ikke. Men det er en grunn til at mange går på det. Man trenger ikke gjøre det hele tiden. Jeg gikk ned mest per uke i ketose. Jeg går ikke opp på lavkarbo. Du kan være annerledes.
Synes tråden skal handle om hvilken retning du valgte, og da er hovedpoenget at du trenger ikke høyt utslag på stixen hver gang for å være i ketolyse. Igjen, ble overrasket over hva Imse sa, må ha vært virkelig dårlige stix? Ingen trener vel så mye at det aldri kommer restketoner i urinen? Stol mer på det du ser at du spiser, enn stix 
|