Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-11, 01:06   #3
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Fett pr måltid

Det kommer helt an på hvor mange karber du legger deg på daglig, det.

De fleste som er i ketose kan spise det de vil av fett til de er mette. En del folk kan spise som de vil, opp til langt flere karbohydrater, som som BenteR sier, det kommer også litt an på kroppsvekt og hvordan DIN kropps metabolisme fungerer.

Noen her er ekstremt følsomme for insulin, eller har andre stoffskiftesykdommer, andre trenger bare en god metode for å få vekk det årevis med fet og sukkerholdig mat har lagt til av sideflesk.

Og selvsagt avhenger det om du vil ta av vekt (kur) eller legge deg på et stabilt kosthold (livsstil). Mange kjører en kur først og legger seg over på en mer moderat linje etterpå.

Når jeg har vært i ketose, har jeg kun telt karbohydrater og aldri sett på fettinntaket, men prøvd å få karbohydratene mine fra fargerike grønnsaker, og noe fett fra kokos og en translurk om morgenen.

Når jeg vet at karbene mine er fra gode kilder til andre næringstoffer, og at jeg får i meg nok sunt fett, så er kalorier egentlig uvesentlig, det reguleres av appetitten. Men kjører du Fedon, vil du ha behov for å tenke litt annerledes enn det (ikke nødvendigvis mindre smakfullt )

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat