Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-11, 00:56   #11
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

det blir ikke transfett- men små partikler spruter og brenner seg i panna. Jeg stekte med det gjennom en hel krukke og jeg lever fortsatt.

Så fint at du lever fortsatt hehe. Men vet du med sikkerhet at det ikke blir til transfett?

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Bruk den når du lager sjokolade. Blir god sjokolade med kokos-smak

Ja, får prøve meg på å lage det en gang.

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Dumt å ødelegge virginoljen ved å utsette den for hard temperatur, snik den heller med i dressinger, rørt inn i gryteretter, sauser eller hva nå du har til middag. Om du sliter med kokossmak så er det vel best å bruke der det passer inn best, asiatiske curryretter eller søte bakverk eller varm drikke.

Takk, har du tilfeldigvis noen slike gode oppskrifter du vil anbefale?

Ikke kjøp overpriset brun "steke"-cocosa på helsekosten til blodpris. På asiatiske butikker særlig, og innvandrerbutikker generelt, så har de kokosolje fra KTC som er "pure" dvs produsert etter samme høye standard som den varmpressede fra cocosa. Den er ikke herdet eller full av transfett, men produsert skikkelig. Koster ca 26 kroner, noe som sier litt om hva helsekosten faktisk kan "rane" til seg for et overhypet produkt.

Oj, føler meg lurt. Jeg kjøpte også en olivenolje som skulle være den beste av alle til ca 200 kr, og den var ikke god spør du meg. Jeg får vel begynne å være mer skeptisk!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg vil bare skyte inn, siden vi snakker om overprising, at tahini og dijon-sennep fåes kjøpt meget billigere på innvandrer (grønnsaks) sjapper de også. Ja, mye fåes kjøpt billigere der da. Og der er det mulig å få tak i chana dal med GI 8. Tørr-ristede kikerter, billig krydder, bla- bla- bla...Ikke alt jeg nevner er ketolysediett-mat, da men. Sorry. Iherb.com selger også cocosa og billige oljer.

Hei. chana dal med GI 8, hva er dette? Og til hva bruker man tahini? Tusen takk for tipset, visste ikke dette.

Ser for meg at det popper opp rene lavkarbobutikker flere steder i landet snart, og flere produkter på billigbutikkene også. Helsekost er fint til sånt man ikke finner andre steder fordi det er et nisjemarked. Men himmel og hav - mye koster 4-5 ganger så mye som i USA. Sikkert mye tolltull og dette med at det er et nisjemarked, de kan ikke ta inn så mye av gangen, ellers ville de risikert å brenne inne med upopulære produkter.

Ja, jeg ser frem til fremtiden