Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-11, 10:35   #22
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: På fest med skinnvest

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva mener du med 14 gram karbohydrater, forresten? I en liter vin er det eksempelvis 1 gram sukker, og da er det fortsatt ett gram, eller 0,75 gram på en flaske i standard størrelse. Det skal ellers ikke være mer karbohydrater i f.eks rødvin, ettersom det er borte i gjæringsprosessen (dette har jeg faktisk en gang i tiden googlet øyet stort og vått på, men jeg har hukommelse som en teflonpanne).

Atkins regnet forresten ca et g kh pr glass vin, og ca 6 g på en flaske, men det tror jeg var veldig cirkum carkum. Det har ingen betydrning for meg, men greit å vite da spørsmålet dukker opp nå og da.

Du sa 0.2-2g. Da regnet jeg med at det var pr 100g som vanlig er? Hvis det er pr liter er det jo virkelig bare å drite i det...

Men om det er pr 100g så regnet altså jeg følgende:
2 g gange 0,7l (=700g) = 14g karbohydrater i en 0,7l-flaske... og 4 kalorier pr gram karbohydrat = 56kcal/0,7l flaske. Blir ikke det riktig da?

Om det er pr liter... og det ser etter en kjapp googling ut til å være pr liter - så kan man trygt konkludere med at det ikke er karbohydratene i vin som er problemet.