Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-11, 15:24   #29
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Ca en gang i uka (av og til annenhver uke, av og til daglig, da i perioder med abnormalt mønster jeg vil studere) - og alltid om morgenen, like etter å ha vært på toalettet. Aldri andre tider på dagen.

Her er nok jeg og 157cm rimelig samstemte. Jeg har veid meg hver dag siden juli nå, f.eks, plotta det inn i en tabell og sett på svingninger og gjennomsnitt. Men nå igjen veier jeg meg ca ukentlig. Ellers er det like mye på innfallsmetoden.
Veiing stresser meg ikke, og jeg er klar over svingninger som er påvirket av ting som syklus etc. Jeg tror som flere sier her at det ikke er noen fasit for hvordan man skal forholde seg til veiing. Man må rett og slett finne det som funker for en selv, om det så er hver dag eller en gang i året. At noen blir stressa over daglige veiinger, og at de går ned i kjelleren av å gå ha gått opp 200 gram fra den ene dagen til den neste, er ikke ensbetydende med at alle er sånn. I perioder har det faktisk vært mer stressende å ha en dag i uka fordi alt sto og hang på akkurat den dagen. Men generelt sett har jeg et veldig realistisk forhold til vekta. Hvordan jeg føler meg i kroppen, hvordan klærne sitter etc betyr mye mer for meg enn noen normale variabler.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat