|
Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?
Opprinnelig lagt inn av Anos, her.
For meg høres det ganske logisk ut at jo mindre karbohydrater man inntar, jo mer fett forbrennes - fortere ned i vekt. Stemmer dette?
Om jeg husker rett så anbefalles det å spise i alle fall 10g kh hver dag. Hvorfor det? Er det ikke bra å kutte det ut HELT? (Vel, det er vel umulig, men så og si)..
Bare lufter litt tanker. Jeg må gå ned i vekt da overvekten min bokstaveligtalt ødelegger hele livet mitt.. Jeg har ikke slikt hastverk, men sliter med motivasjon, har vært av og på lavkarbo i flere mnd nå og tenkte kanskje hvis jeg var super-streng en stund og så resultater, hadde det kanskje gitt meg den motivasjonen jeg trengte.
Jeg synes det høres ut som en fornuftig ide'. Kanskje vil du oppdage at du har det svært tilfredstillende med næringstett mat og ikke savner noe lenger. Du trenger bare karbohydrater fra grønnsaker, og kanskje litt fra nøtter og frø innimellom. Om du holder deg borte fra kunstig søtet sjokolade blir det også lettere å takle søtsug. Hva du legger i strengt aner jeg ikke, men kun karbo fra grønnsaker er superstrengt i mitt hode.Jeg tror du vil bli mer motivert av det ja.
|